Koh Tao

8 februari 2017 - Koh Tao, Thailand

06-02-17

Ik heb besloten om een dagje eerder te vertrekken uit Bangkok om met Britt samen de bus en boot te pakken naar Koh Tao.
Niet al te laat naar bed vorige avond maar na wat verhalen over bedbugs in de lobby(vieze kleine beestjes die je bijten waar je mega jeuk van krijgt) toch nog maar even die bedjes extra checken. Nja je raad het al, inderdaad een bedbug..! Britt natuurlijk ook, dus samen alle kleren laten wassen en na een nieuw bed en 100 x checken durfde ik eindelijk om 2uur te slapen. 04.15 ging de wekker want de bus naar Champon vertrok om 06.00u 's ochtends dus bepakt en bezakt om 05.15 over de smogstraten van Bangkok eindelijk om 06.00u in de bus. Aangekomen na 6u busreis in Champon, nog 2u op de overvolle boot met chinezen en aziaten bedekt in regenjassen met 30 graden, dan eindelijk aangekomen op Koh Tao! Palmbomen, aziurblauwe zee en witte stranden. Zo mooi! Na de duikschool bezocht te hebben en alles gedumpt te hebben bij de guesthouse, meteen door naar Sairee beach. Dit is echt de topplek!! Paar biertjes en wat pad thai lekker naar bedje want morgen de eerste duikles om 09.00u!

07-02-17

Eerste duikles! Super spannend.
Eerst theorie geleerd en toen de eerste duik gaan maken op een spot in Koh Tao.
Voordat we op onze eigen boot zaten van de duikschool 'impian divers' moesten we eerst nog over 3 andere boten klimmen, voordat we aankwamen bij onze eigen. Vervolgens naar de spot gevaren, uitrusting aan gedaan en plonzen in het water. Gek idee, ademen onder water! Ik zelf moest ook echt even wennen maar na een paar keer goed in en uitademen ging het redelijk goed. Eerste dag al meteen op 10 meter geweest! Na deze vermoeide dag, even gestudeerd met een biertje aan het strand en toen nog even de stad in geweest en vuurshows gezien op het strand!

08-02-17

Dag 2 alweer! Vandaag op 15 meter geweest, over koraal gezwommen en tussen koraal door! Duiken is zo rustgevend! Hoewel ik zelf niet rustig ben door enthousiasme, ga ik als een torpedo door het water en verbruik ik redelijk wat lucht! We hebben vandaag twee duiken gedaan. Een bij 'twins' en de ander bij 'japanese garden'. Duiken is zo coool! Morgen alweer de laatste dag en dan heb ik als het goed in m'n openwater! Vandaag vroeg naar bed morgen om 07.00u in het water! Wish me luck en slaap lekker!!

P.s. Er staan ook foto's als je dat leuk vindt :)

Liefs Sop

1. Bianca:
    8 februari 2017
    Ohhh wat super om te lezen dat je nu al zó geniet lieve Soph! Geniet maar lekker door X
  2. Mama:
    8 februari 2017
    Heerlijk om te lezen....! Fijn om zo mee te genieten! Succes morgen liefje!!
  3. Daniëlle:
    8 februari 2017
    Gaaf Fie! Geniet lekker en kom maar door met die gave foto's! xxxx
  4. Brigitta:
    9 februari 2017
    Wat heerlijk allemaal! Veel plezier morgen!
  5. Nadja vd Meer:
    11 februari 2017
    Ah leuk soof !! Geniet er maar nog lekker van ! We missen je hier heel erg, Dikke kus