Da lat - Vietnam

2 april 2017 - Da Lat, Vietnam

Da lat - Vietnam

Na 6 dagen in de meest leukste stad van Vietnam, Hoi An besloten we met pijn in ons hart door te trekken naar Dalat. Hoi An was zo leuk dat we eigenlijk niet weg wilde maar aangezien het in het zuiden mooi weer zou worden hebben we toch maar de 14uur durende bus gepakt. In de ochtend kwamen we om 08.00 aan bij friendly fun hostel. Dit was zo'n leuk en schoon hostel dat we helemaal gechillt hebben. We hebben tot 13.00 in het hostel gerommeld en vervolgens de countryside tour gedaan door Dalat waar we een koffieplantage bezocht hebben. Hier werden wezels vastgehouden (best zielig) die koffiebonen opeten en ze dan weer uitpoepen. En met die poep en de bonen maak je dus hele lekkere koffie, die we uiteraard geproefd hebben! Vervolgens een silkfabriek, krekelfarm en the elephant waterfall bezocht! Wat betreft eten en drinken was deze dag heel vietnamees want op de krekelfarm hebben we natuurlijk lekker krekel met chilisaus gegeten. En op de silkfabriek mochten we de silkworm even proeven. 'S avonds met het hele hostel familydinner gegeten en vervolgens lekker gechillt en gaan tukken. We wilde eigenlijk de volgende dag weg maar Naja haar zus zou de volgende dag aankomen in Dalat dus bleven we nog een nachtje. Het regende de hele dag en nadat we een gigantische supermarkt leeggeroofd hadden, kwam Tanja (zus van Naja) met haar reismaatje Vincent net aanrijden. Deze avond was ook heeel gezellig! Familydinner gegeten met het hele hostel, again. Genoten van de cocktails en wat drankspelletje. We eindigde onze avond in de mazebar. Ja je raad het al, deze bar was een groot doolhof en dat was met wat alcohol echt heel erg leuk. Alle tenten sluiten rond 01.00u dus toen naar het hostel gedanst met onze box in de straten van Dalat. Dalat is mooi! Lijkt heel westers wel en er is heel wat franse invloed dus dat is geinig om te zien. De volgende ochtend vroeg naar Mui ne om daar nog 2 nachtjes te spenderen en vervolgens eindigen in Ho Chi Minh! Kan niet wachten!

Liefs Sop

1. Opa en oma:
    2 april 2017
    Lieve sophie,wat gaat de tijd toch snel.Over een paar weekjes zit je reis er al weer op.Geniet nog maar lekker en wees voorzichtig.Liefs van Opa en Oma.
  2. Denise:
    6 april 2017