Mui ne & Ho Chi Minh - Vietnam

6 april 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

De laatste paar dagen in Vietnam zijn aangebroken en dat merk je. Het weer is bizar warm! Eindelijk!!
Mui ne ligt in het zuiden van Vietnam en aan het strand. Dalat ligt 4 uurtjes vanaf mui ne dus een sleepingbus helaas was geen optie. Dit hadden we niet door tot op de die ochtend nadat we 3 uur geslapen hadden na een avond stappen.
Meestal kan ik wel slapen in de bus maar hier was dit echt niet mogelijk.
Omdat wij geen aziaten zijn moeten wij altijd achterin zitten, en dat hebben we ook geweten! Deze man wil graag het gas erop maar de weg was niet zo strak dus zaten Naja, Albi en ik 4u lang met ons hoofd in het plafond haha. Toen we aankwamen zijn we meteen op een sunsettour geweest. Soms verbaas ik me zo erg over wat ik allemaal nog kan doen na zo weinig slaap. Mui ne heeft veel duinen dus hebben we de rode en witte duinen bezocht en op een quad van de duinen gereden. Dit was echt fantastisch! Daarna heerlijk wat gegeten en vervolgens lekker vroeg gaan slapen. Tweede dag in Mui ne de hele dag bij het zwembad gelegen en 's avonds de engelsen gasten ontmoet uit Phong Nha. Deze avond was weer een klein beetje geëscaleerd. De volgende dag naar Ho chi minh om daar mn laatste nacht in Vietnam door te brengen. Ook hier weer vroeg weg en na 2 uur slaap zaten we gelukkig wel in een sleepingbus dus konden we een beetje bijslapen. Ho chi Minh staat bekend om het warmuseum, mekong delta en de cu chi tunnels. Helaas heb ik alleen de cu chi tunnels gedaan en dat was heel indrukwekkend! Dit zijn namelijk tunnels die de vietnamezen gebruikte in de oorlog tegen Amerika om zich te beschermen tegen bomaanvallen en vanuit daar te vechten. Die avond zijn we heerlijk uit eten geweest want ik vertrek vandaag naar Java in mijn eentje. Na twee en een halve week reizen met de Deense meiden zijn het toch echt hele goede vriendinnetjes geworden, en dat wilde we even goed afsluiten.
Vietnam is zo snel gegaan! Wat kan ik over Vietnam zeggen? Je kan backpacken in Thailand en dat is prachtig maar Vietnam is echt reizen. Er is hier zoveel cultuur dat ik ga missen zoals, de bamboohoedjes, mensen die op straat eten en verkopen, scooters overal met de gekste spullen achterop gebonden, whiteningcreme etc. Ik vond Vietnam indrukwekkend, Noord Vietnam is prachtig maar merk dat ik meer van het Zuiden ben ook omdat ik het prettig vindt om aardig behandeld te worden ook al ben je toerist en westerling. In het Noorden was dat nog wel eens anders.
De laatste drie weekjes in Indonesië zijn begonnen en kan niet wachten!!

Heel veel liefs Sop!

1. Hans:
    6 april 2017
    Leuk Sophietje!!! Geniet nog even lekker. Voor je het weet zit je weer in Nederland! Dikke kuzzz
  2. Jules:
    8 april 2017
    Geniet maar volop van je laatste 3 weken
    Wat een mooie verhalen! Je bent een toppert.x
  3. Phemy:
    9 april 2017
    He kanjer, zo gaaf om.met je mee te lezen!! Je blijft zoveel zien en ondernemen!! En vrienden maken!! ...en ons reisinspiratie geven
    Veilige verdere reis lieverd!!!
  4. Bianca:
    9 april 2017
    Wauw schat, wat n prachtige reis ben jij aan t maken! En nu naar Indonesië, zó gaaf!! Geniet volop lieverd de laatste 3 weken Xx