Ao Nang, Krabi

16 februari 2017

14.30u Aangekomen op Krabi vanaf Koh Pangan. Na een drukke boottocht met iedereen die weg wilde van Pangan kwamen we aan in het snikhete Krabi. Dit ligt redelijk zuidelijk in Thailand. We zitten in een heeel fijn hostel waar het heel schoon is en veel gezellige mensen zitten. Zo gingen we eerst even bijkomen van de reis op het strand van Ao Nang. (want reizen is zo vermoeiend ;)) wij zitten trouwens in Ao Nang want Krabi is luxe en er zijn veel resorts, en Ao Nang is iets goedkoper. Dus vandaar lekker gechillt op Ao Nang beach, geeïndigd met een echte thaise massage (jaja met de benen in de nek haha) en van de bbq gegeten en wat beerpong gespeeld met amerikanen, zweden en nog meer buitenlanders! Volgende dag vroeg op voor railey beach, beetje bewolking en wat regen af en toe maar verder prima. We konden naar railey beach met de longtail boot en vanuit daar konden we lopen naar phranang beach, met onder andere de phranangcave. Wat zo geinig is aan die cave is dat het helemaal vol staat met uit hout gesneden piemels! (Heeft te maken met vruchtbaarheid van de mensen). Toen het regende hebben we de boot terug gepakt en zijn we voor het eerst lekker uit eten geweest in een heeel schattig tentje genaamd Thailandia (zie foto's)!! Toen lekker vroeg naar bed want de hele dag onderweg zijn is toch best vermoeiend. Vandaag de laatste dag in Ao Nang, de 4 islands tour gedaan naar de eilanden; poda, tub island, chicken island en phranang island (hier waren we dus al geweest..). Heel mooi de eilanden! Mega blauwe zee en weer met de longtail gebracht worden. Lekker op het dek een beetje bijbruinen. We moeten wel opletten dat we niet met onze voeten richting de punt van de boot gaan zitten, die is namelijk gedoopt met heilig water van buddha, dus is het onbeleefd tegenover buddha om daar met je voeten heen te wijzen, omdat voeten het laagste zijn wat je kunt hebben. Toen nog even door het stadje gewandeld en weer lekker gebbqed. Morgen richting PhiPhi en dan alweer naar het noorden van Thailand, waaronder Chiang Mai en Pai! Tot snel! Liefs Sop

1. Bianca:
    16 februari 2017