Luang Prabang

4 maart 2017 - Luang Prabang, Laos

Eindelijk aangekomen in Luang Prabang.  De natuur in Laos is al wel mooier dan in Thailand, en daarbij zijn hier veel minder toeristen.
We kwamen aan om 17.00u in Luang Prabang en natuurlijk stonden er net als in Thailand mensen op je te wachten om je te mogen brengen naar je hostel.
Een ritje kostte 20.000kip (ong €2,30).
Wij (Kyra, Lois, Bob en ik) zaten in een dorm van 6 in het hostel Sa Sa Lao. Dit was echt een soort jungleachtig hostel aan de Nam Khan rivier.
Alles zag er mooi en netjes uit en er was zelfs mogelijkheid tot een modderbad en Lao Massage, waar we uiteraard gebruik van hebben gemaakt.
De avond dat we aankwamen zijn we naar de nightmarket gegaan en hebben wat biertjes gedronken in Utopia. Dit is een bar waar iedereen uit heel Luang Prabang naartoe gaat. Heel grappig en leuk barretje.
Volgende ochtend vroeg op en naar de bekende Kuang Si waterfalls. Deze waren echt prachtig! En omdat we zo vroeg waren zaten er nog niet zoveel chinezen dus dat was top!
Helemaal naar boven geklommen en weer naar beneden. Naar beneden was best een pittige klim op slippers maar met een beetje glijen en gechiechel kom je er wel. Toen we beneden waren toch maar even het ijskoude water ingedoken en vervolgens de tuktuk gepakt naar het hostel. Daar even gechillt en weer geeïndigd op de nightmarket en Utopia. Heel anders dan in Thailand is dat alle barren om 00.00 dichtgaan. Dus zaten we tot 00:00 in Utopia en gingen we naar de bowlingbaan buiten de stad. Deze is namelijk nog tot 03.00u open. Wij dachten dat hier een zieke party zou zijn maar daarentegen was iedereen daadwerkelijk ballen aan het gooien over de baan. Dit gebeurde wel dronken en er was wat muziek maar dit keer waren er geen discolichten maar gewoon heel gezellig TL buizen.... zooo raar!
Na een paar uur maar naar het hostel gegaan waar iemand gewoon in een schuur slaapt totdat het alarm afgaat en dan het hek voor je opendoet.
Volgende dag hele dag gechillt, in het zonnetje gelegen en dus gebruik gemaakt van de massage in modderbad, avond afgesloten op de nightmarket met Lois een bordje voor 15.000kip en dan mag je pakken wat je wil uit grote schalen! We waren een beeetje verkeerd terug gelopen dus liepen we door een localbuurt met geen licht, wat eigenlijk best wel eng was! Gelukkig was er niks gebeurd.. maar dit moeten we maar niet meer doen.
Om 07.00u 's ochtends de bus gepakt naar Vang Vieng en daar blijven we dan wat langer want dit schijnt iets leuker te zijn dan Luang Prabang! We'll see!

Liefs Sop

1. Bianca:
    4 maart 2017
    Ziet er goed uit! Wat leuk ook dat je weer mensen ontmoet hebt om mee samen te reizen! Geniet X
  2. Mama:
    Prachtige foto's!!!! Jaloers.....
  3. Alma:
    4 maart 2017
    Wauw....wat een reis. Heerlijk die massage!