Hanoi- Vietnam

14 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

De vlucht was echt helemaal prima. 1,5u gevlogen en zat naast een Duits meisje die toevallig hetzelfde hostel had geboekt in Hanoi! Samen de bus gepakt naar ons Hostel dat midden in old quarter zit. Vietnam is zo anders. Je zit nu echt in Azië. Je moet heel erg uitkijken met op straat lopen want naast dat de straten helemaal vol staan met scooters, auto's en fietsen, kijken ze ook totaaaal niet naar je om. Je word oprecht aangereden als je niet uitkijkt. Gelukkig willen ze je wel graag laten weten dat ze eraan komen dus toetert iedereen constant. Die avond hebben we meteen op straat in een garage gegeten wat lijkt op een tankstation wc. Het eten is hier wel goed want hoe feller het licht, hoe beter je het eten kan zien, dus hoe beter het eten ook is.
De avond afgesloten met biertjes en cocktails in ons hostel. Volgende ochtend konden we een free walking tour door het oude gedeelte van Hanoi doen. Dit was echt heel leuk! We hebben tempels bezocht en zijn naar de grootste kledingmarkt van Hanoi geweest. Ze verkopen hier echt van alles! Natuurlijk is alles nep maar dat maakt het ook wel geinig. Echt een foodmarket hebben ze niet maar ze verkopen wel alles levend op straat. Zo kan je hier schildpad, slang, kikker, vissen etc levend kopen en vervolgens word het voor je neus afgemaakt. Ze bewaren die beesten gewoon in grote emmers met wat water, en als kers op de taart werd ons verteld dat je een drankje hebt waar ze een hart van een slang in stoppen dat nog steeds klopt. Als je dit dan opdrinkt voel je het hart nog kloppen in je maag! Onze gids verzekerde ons dat dit echt very good was, maar hij had het zelf nog nooit geprobeerd haha. Ook hebben we eggcoffee geprobeerd (wat echt een ding is bij vietnamezen maar dat origineel van Chinese afkomst is) in een een klein cafeetje boven een scootergarage. We moesten dan ook door de garage lopen naar achter, daar de trap op en dan boven in een kleine kamer was het café.
Na de eggcoffee en een smoothie in de notecoffee (heel leuk tentje met allemaal briefjes op de muren en tafels geplakt) ben ik met Anna (Duitste meisje) naar de waterpuppetshow geweest. Dit was heel geinig. Dit ging over de Vietnamese geschiedenis en oude verhalen over de het meer middenin de stad. We verstonden er batuurlijk niks van want het was gewoon in het vietnamees, maar je kon wel afleiden waar het over ging. Die avond kwam Britt aan en hebben we even met z'n drieën de nightmarket afgestruind en wat warmere kleding gekocht want het regent hier gewoon helaas. Toen we wat ging eten in een wc van een tankstation kregen we een lekkere noodlesoup voorgeschoteld. Ik had er een verassing bij want hij had als extraatje er even lekker een kippenlevertje in gedaan. Dit heb ik niet gegeten btw.
's Avonds weer lekker biertje gedronken in de beerstreet van Hanoi. Volgende dag met Britt opzoek gegaan naar een regenjas. Ze verkopen hier alleen maar northface omdat dit hier wordt gefabriceerd dus voor 15 euro even een northfacejasje op de kop getikt. De gevangenis van Hanoi bezocht en 's avonds vanalles geregeld voor de bus naar Sapa. Wel even last van een dip. Ik zit nu op de helft en begin nu mensen te missen maar na even gebeld te hebben was alles weer prima! Britt en ik gaan morgen een driedaagse trekking doen! Mega zin in! Even weg uit de drukke stad.

Liefs Sop

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    14 maart 2017
    Oh wat heerlijk om te lezen!! Wat een belevenis zeg!! Voorzichtig met de trekking!! Gaaf tot horens
  2. Bianca:
    15 maart 2017
    Geweldig! Wat n avontuur lieve Soof X have fun in Vietnam ♡
  3. Brigitta:
    15 maart 2017
    Gewoon lekker bezig blijven Sophie en mooie herinneringen verzamelen, zo'n buitenkans! Iedereen wordt blij van jouw mooie belevenissen. Thuis zijn kun je de rest van je leven nog maar ik snap je ook weer heel goed hoor. Home sweet Home (maar nu nog even niet ) zet em op en nog heel veel plezier gewenst!
  4. Opa en oma:
    17 maart 2017
    Lieve Sophie.Als je reis voorbij is kan je met al je verhalen wel een boeksamenstellen.Geniet nog maar lekker de tijd gaat toch al snel genoeg,maar wees wel erg voorzichtig.Liefs Opa en Oma.