Halong Bay- Vietnam

22 maart 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Halong bay- Vietnam
18-02-17

Na weer een hele dag gestruind te hebben door Hanoi, vrouwen museum bezocht te hebben, sliepen we in een wat luxer hostel (alsnog 10 euro pp) en aten we in een heel lekker tentje. De volgende ochtend vertrokken we namelijk naar Halong Bay. Dit ligt ook nog in het noorden van Vietnam.We hadden een bus van 4 uur en vertrokken van Haiphong met de ferry naar het eiland Cat Ba. Halong Bay bestaat namelijk uit allemaal stukjes rots in de Zuid zee dus voerden we 6 uur lang op een priveboot langs alle rotsblokken naar ons privé eiland genaamd Cat ong. Hier zaten we met de groep van de boot in een grote dorm naast een gigantisch privéhuis waar we 's avonds ouderwets spelletjes speelde onder genot van een beetje alcohol. Volgende ochtend vroeg een hike gemaakt naar de top van het eiland en toen we terug voerde naar Cat Ba bleven Britt en ik nog een nachtje hier slapen om nog even het hoogste punt van Cat ba te beklimmen. Eerst even een scooter gehuurd en het eiland rond getourd en toen 2u omhoog en naar beneden gelopen. We zagen bijna niks aan de top want ja het was al wel dik een week goed bewolkt in het noorden. We waren echt toe aan een lekkere douche maar het water was op (heb je wel eens) dus dat kon even niet. Wel lekker gegeten bij yummie!!! Nu lekker naar Ninh Binh en Phong nha! Steeds meer richting het zuiden dus hopelijk ook iets beter weer! Vietnam is prachtig maar moet heel erg wennen aan de mensen. Ze zijn niet zo vriendelijk wat ik echt heel jammer vind. Verder helpt het weer ook niet mee want het regent veel! Dus nu lekker naar het zuiden.

P.s. Foto's staan allemaal op m'n camera dus daar zullen jullie nog even op moeten wachten

Liefs Sop

1. Leigh:
    22 maart 2017
    Klinkt Echt super allemaal. Dikke kus en knuffel van ons.
  2. Bianca:
    22 maart 2017