Iets met; door de bomen het bos niet meer zien & geduld is een schone zaak

25 februari 2017 - Chiang Mai, Thailand

23-02-17

Laatste nacht in Chiang Mai gehad met all you can eat sushi en live music met een biertje op de nightmarket veranderde in een vreselijke ochtend.
We zouden om half 12 de bus pakken naar Pai. Dus om half 10 even de spullen pakken, ontbijten en gaan.
Camera, check! Kleding van de waslijn, check! Oplader, check! Toiletspul, check! Portomonnee, check! Paspoort, niet hier.. daar misschien? Ook niet.! (Lichte paniek begint op te borrelen) ohh ja kluisje misschien! Nee ook niet.. denk na, ohja je bent verhuisd van kamer kijk even boven (grote paniek begint toe te slaan) onder het bed, achter de kast, in de kluis, niet niet niet!!! Shitttttt Totale paniek aanwezig.
Hup backpack ondersteboven, daypack ondersteboven.. niet niet niet. ELKEEEEEE IK BEN MN PASPOORT KWIJT!
Huilend 3 uur naar mn paspoort gezocht. Overal gekeken.
Oke kut paspoort kwijt, shit mn creditcard zat erbij, en mn vaccinatieboekje. Waar ben ik geweest, waar ben ik geweest?!
Dit ging zoals verwacht helemaal de verkeerde kant op. Paniek nam de overhand en voor ik het wist zat ik in de taxi en reed ik door Chiang Mai opzoek naar de NL ambassade. Opgezocht waar het zou kunnen zitten, (op drie verschillende plekken) maar na alle drie bezocht te hebben en geen thais iemand die engels spreekt gaf ik de hoop op.
Oplossing: 9 dagen in Bangkok voor nieuwe aanvraag van een noodpaspoort en creditcard en visumaanvraag voor het verblijven van langer dan 30 dagen in Thailand.
Hier had ik dus echt geen zin in.
Ein-de-lijk papa en mama wakker (10 u 's ochtends is daar natuurlijk 4u 's nachts) huilend aan de telefoon over wat ik moet doen.
'Heb je echt alles gecheckt?' Jaaa wel 3 uur lang!
'Waar ben je geweest en heb je daar al naar gebeld?' Ja natuurlijk
Etc etc..
Britt is net klaar met haar kookcursus en valt direct in het gesprek maar vraagt nogmaals of ik alles heb gecheckt..
Ze ritst mn backpack open en ik kijk; besef even 1,2,3 niet wat ik zie maar het valt er zo uit.
Alles.
Paspoort, vaccinatieboekje, creditcard.
Jaja, zo typisch ik weet het. Maar even besef ik me weer dat dit maar weer bewijst dat je rustig moet blijven en goed na moet denken.
Reizen gaat niet alleen over het van a naar b komen, letten op je spullen en zorgen dat je ergens kan slapen etc. Het gaat over veel meer dingen dan je eigenlijk denkt. Hoe ga ik dit oplossen? Opstaan en doorgaan en vooral niet in paniek raken!
En om dan toch in de gezegdes te blijven hangen, hadden we 10 minuten om de bus te pakken naar pai, die we uiteindelijk hebben gehaald en waar ik nu al lekker aan het genieten ben! (Zie volgende blog)
Eind goed, al goed zeggen we maar!

Liefs sop

1. Phemy:
    Mooi mens ben je
  2. Bianca:
    en gewoon weer doorgaan met genieten lieve Soof X
  3. Leonie:
    O, Soof!
    Ik heb al heel wat van je verhaaltjes gelezen. Lekker kort en heel leuk, heerlijk om even te lezen.
    Maar deze was tot nu toe de beste!
    Laten we hopen dat dit het ergste was wat je meemaakt.
    Groetjes, Leo
  4. Leigh:
    27 februari 2017
    Oh, oh, oh....dit zal je niet nog een keer gebeuren! Inderdaad, reizen is een continu groei process . Je leert in oplossingen en mogelijkheden denken. Mooi verhaal....dikke knuffel van mij. XXX