Phong Nha -Vietnam

24 maart 2017 - Phong Nha-Kẻ Bàng National Park, Vietnam

Phong Nha - Vietnam

Na een korte stop in Ninh Binh en een nachtbus kwam ik om 04.00u 's ochtends aan in Phong Nha. Ik verbleef in easy tiger hostel dus had van te voren al gevraagd of ergens kon tukken totdat ik in kon checken. Dit was allemaal prima dus heb om 04.00u lekker tot 07.00 nog even op de bank getukt. Vervolgens even snel gedoucht en op pad gaan. Je kan hier echt super veel doen want je zit in een national park. Er zijn 300 caves, een botanische tuin met waterval, een farmvalley etc.. ik bleef hier twee volle dagen. De dag dat ik aan kwam bezochten we de Phong Nha cave. Er was ons van te voren van alles verteld over de oorlog en de caves in Vietnam door het hostel! Heel leuk want zo kon je op dingen gaan letten tijdens je bezoek aan de grot. We voeren met een hele groep over de rivier naar de cave en beklommen eerst de top van 500 treden en bezochten daar de Tien son Cave. Vervolgens werden we in een bootje door de Phong Nha geleid. Eind van de middag zouden ik en twee Duitse meisjes, die ik ontmoet heb tijdens de tour naar de Phong Nha cave, gaan fietsen door de farmvalley maar mijn band was lek dus ben terug gefietst en gaan chillen langs het zwembad. Daar vervolgens twee hele leuk Deense meisjes ontmoet! Elbi, Naja en 5 engelse gasten hebben echt mijn leukste avond in Vietnam gemaakt. Er werd muziek gemaakt door een vietnameze vrouw en man die allebei heel goed konden zingen en gitaar spelen. Met wat bier eindigde dit in een karaoke avond en stonden we met z'n alle op de tafel te dansen. Vervolgens doorgezet naar de enige discotheek in Phong Nha. (Dit was natuurlijk helemaal niks maar dat maakte het zo leuk) Om 01.00u naar huis want zo gaat dat hier. Je ligt niet echt laat in je bed wat eigenlijk best chill is omdat je de hele dag druk bezig bent en eigenlijk gewoon moe bent. Volgende dag ben ik samen met de Duitse meisjes naar de Dark cave gereden op de scoot. Elbi en Naja hadden dat al gedaan dus die gingen niet mee. Dit was echt heel leuk!! De zon scheen eindelijk!!! Ziplinen naar de Dark Cave, zwemmen in het ijskoude water om bij de cave te komen, toen met een headlight door de grot gelopen want ja de dark cave is echt heeel donker. We kwamen in de grot uit bij een hele grote modderpoel. Dit was heeel geinig want op het moment dat je erin ging zwemmen (nog steeds in het donker) bleef je automatisch drijven! Als je je voeten van de grond gooide werden die automatisch naar de oppervlakte gegooid. Heeel geinig! Vervolgens ons afgespoeld van de modder in een groot meer in de grot en terug gekanood naar het begin punt. Daar kon je nog via de kabelbaan in het water springen wat iedereen natuurlijk ging doen. Aan het eind van middag ben ik nog naar de Highway gereden waar de vietnamezen vroeger een landingsbaan hebben gebouwd om de amerikanen te verassen tijdens de oorlog. Toen met Elbi en Naja naar de farmvalley gereden op de scooter. Dit was echt een hele grappige rit. Er was namelijk totaaaal geen weg alleen maar modder en hobbel de bobbel. We zijn naar the cold beer pub gereden en hebben daar inderdaad een koud biertje gedronken. Heb daar ook een nieuw Israëlisch kaartspel geleerd en Elbi en ik en hebben een kip uitgezocht die we vervolgens ook weer opgegeten hebben. We mochten zelfs de kip zelf killen, maar dat hebben we niet gedaan. We hebben het wel gezien en dat was eigenlijk best zielig maarja als je dit vlees eet moet je hier ook tegen kunnen vond ik, dus heb wel gezien hoe ze het gedaan hebben.De kip was heel anders dan dat ik gewend ben! Veel sterker vlees ofzo, je moest echt goed kauwen. Maar misschien dat dit ook kwam omdat de kip natuurlijk ook wel wist wat er ging gebeuren en dan alles aanspant uit angst. Dit was wel echt een ervaring want hier is dit heel normaal. Na dit avontuur in de pub was terug komen met de scooter in het donker in de modder ook al een heel avontuur op zichzelf. Eerst kregen we de scooter niet eens aan en aangezien wij zoveel weten van scooters omdat we hier al jaren op rijden, wisten we gelijk wat we moesten doen (Not). Twee gasten hebben ons geholpen en toen voorzichtig naar het hostel gereden! Heerlijk op tijd gaan slapen want ben nu onderweg naar Hue. Dit was tot nu toe de mooiste en leukste plek voor mij in Vietnam!

Liefs Sop

1. Mama:
    24 maart 2017
    Wat een avonturen!!! Klinkt allemaal best spannend! Je haalt volgens mij echt alles uit een dag!! Super gaaf!! Voorzichtig maar op die enge scooters Lief veel plezier!!!!
  2. Denise:
    Super leuke verhalen/ervaringen weer Soof! Geniet er lekker van. xx
  3. Bianca:
    24 maart 2017
    Wat n gaaf verhaal Sophie! Geweldig, wat maak je veel mee!!
    Dikke kus, tante Bi